• 3

    Ένωση Απόστρατων Αξιωματικών Ναυτικού

  • 6

    Ένωση Απόστρατων Αξιωματικών Ναυτικού

  • 7

    Ένωση Απόστρατων Αξιωματικών Ναυτικού

  • 9

    Ένωση Απόστρατων Αξιωματικών Ναυτικού

  • 10

    Ένωση Απόστρατων Αξιωματικών Ναυτικού

  • 1

    Ένωση Απόστρατων Αξιωματικών Ναυτικού

  • 2

    Ένωση Απόστρατων Αξιωματικών Ναυτικού

 Πειραιάς 26 Νοεμβρίου 2010

Προς τον Εξοχότατον Πρόεδρον της Κυβερνήσεως κ.κ. Γιώργο Παπανδρέου

Κύριε Πρωθυπουργέ,

     Εμείς οι Επίτιμοι Αρχηγοί του Λιμενικού Σώματος, με ιδιαίτερη ανησυχία παρακολουθούμε τα δημοσιεύματα στον ημερήσιο τύπο, σύμφωνα με τα οποία, ο πρώην Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και ήδη ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ έλαβε εντολάς σας να προχωρήσει στην αναδιάταξη του Λιμενικού Σώματος και να οργανώσει Ελληνική Ακτοφυλακή.

     Με το επιχειρούμενο οργανωτικό σχήμα, ο εξειδικευμένος βραχίονας του Υπουργείου που ασχολείται με θέματα Ναυτιλίας με το στελεχιακό δυναμικό του, το οποίο προσφέρει άοκνες υπηρεσίες, επί 24ώρου βάσεως χωρίς αργίες, στάσεις και υπερωρίες, στην ιδιόμορφη ναυτιλιακή επιχείρηση στο πλοίο και στο ναυτικό, με βαθειά ναυτιλιακή γνώση και εμπειρία, μεταγράφεται την κρίσιμη αυτή, για την οικονομία στιγμή, από το πρώτο παραγωγικό Υπουργείο της χώρας (ΥΘΥΝΑ) στο Υπ. Προστασίας του Πολίτη.
     Στη μετακόμιση αυτή συμμετέχουν 489 πανεπιστημιακά και πολυτεχνικά πτυχία, 356 διπλώματα αξιωματικών Εμπορικού Ναυτικού και το τραγικότερο : 158 μεταπτυχιακοί τίτλοι εξειδικευμένων ναυτιλιακών σπουδών, τα οποία αποτελούν επένδυση του κράτους και μοναδική προσφορά του στη ναυτιλία. Τον εγκλωβισμό τέτοιας επιστημονικής στάθμης προσωπικού σε έργα αποκλειστικά συνοριοφυλακής, θεωρούμε ότι αποτελεί σπατάλη ανεπίτρεπτη για την Ελληνική Οικονομία, και απώλεια τεχνογνωσίας τέτοια που ο κρατικός μηχανισμός δεν θα αποκτήσει ποτέ ξανά.
     Διαλύσεις, ανακατατάξεις και αναδιατάξεις στον ευαίσθητο χώρο της ναυτιλίας, στον οποίο ο ρόλος του Λιμενικού Σώματος είναι καθοριστικός και η συμβολή του στην δημιουργία του σύγχρονου θαύματος της Μεγάλης Ελληνικής Εμπορικής Ναυτιλίας πανθομολογούμενη, μόνο ζημιά μπορεί να επιφέρουν, αν όχι και καταστροφή.
     Ανάλογα εγχειρήματα έγιναν και στο παρελθόν με δυσάρεστα αποτελέσματα. Εάν κλονισθεί η εμπιστοσύνη στο Διοικητικό φορέα της ναυτιλίας αναπόφευκτα θα υπάρξει φυγή από την Ελληνική Σημαία, απώλεια θέσεων εργασίας για Έλληνες ναυτικούς και απώλεια τεχνογνωσίας στη λειτουργία ναυτιλιακών γραφείων, πολλά από τα οποία φοβούμεθα ότι θα μετεγκατασταθούν σε άλλες χώρες που προσφέρουν ευνοϊκότερο καθεστώς διαχείρισης. Τελικό αποτέλεσμα θα είναι η δραματική απομείωση της συμβολής της ναυτιλίας στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν.
    Ιδιαίτερα στην σημερινή δυσμενή οικονομική συγκυρία κάθε ιδέα αποδυνάμωσης του διοικητικού φορέα της ναυτιλίας μας με την αποψίλωση των αρμοδιοτήτων του Λιμενικού Σώματος και την ένταξη των δυνάμεών του στο δυναμικό του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη θα επιφέρει καίριο πλήγμα και στην υποστήριξη των Ελληνικών ναυτιλιακών συμφερόντων σε διεθνή φόρα και διεθνή κέντρα αποφάσεων.
     Η τεχνογνωσία του Λιμενικού Σώματος, η οργάνωσή του και η αποτελεσματικότητά του αποτελούν Εθνικό κεκτημένο, το οποίο υποστηρίζει λίαν επιτυχώς διεθνώς κινούμενα και καθημερινώς δοκιμαζόμενα ύψιστα και όχι μόνο οικονομικά, εθνικά συμφέροντα.
     Η αβεβαιότητα που επικράτησε τον τελευταίο χρόνο, ως προς την τύχη του Λιμενικού Σώματος, έχει ήδη καταδείξει με αρνητικές επιπτώσεις την πορεία του εθνικού νηολογίου. Όπως αναφέρουν πρόσφατα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Αρχής ο υπό ελληνική σημαία στόλος μειώθηκε, τη στιγμή που το ίδιο χρονικό διάστημα οι αγορές των Ελλήνων Πλοιοκτητών ανήλθαν στα 235 νέα πλοία. Ελάχιστα απ αυτά ενεγράφησαν στο Εθνικό Νηολόγιο.

Κύριε Πρωθυπουργέ,

     Η αναδιάταξη των δυνάμεων και των αρμοδιοτήτων του Λιμενικού Σώματος είναι εθνική ανάγκη να σταματήσει άμεσα. Οι όποιες αποφάσεις έχουν σχετικά ληφθεί επιβάλλεται να επανεξεταστούν. Τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος δεν πρέπει να εκτραπούν από τα καθήκοντα και την αποστολή τους, που είναι σύμφωνα με τον ιδρυτικό Νόμο του Σώματος η Διοίκηση του Εμπορικού Ναυτικού και η αστυνόμευση πλοίων, λιμένων και εθνικού θαλάσσιου χώρου.
     Το οικονομικό κλίμα στον ελληνικό χώρο είναι ήδη βαρύ. Ας μη προσθέσουμε εκ του μηδενός προβλήματα λειτουργίας στο μόνο παραγωγικό κλάδο που μας έχει απομείνει ακμαίος και αποτελεί μοναδική ελπίδα ανάκαμψης. Λάθη και χειρισμοί έωλοι σε ευαίσθητους οικονομικούς χώρους, δεν συγχωρούνται και η ιστορία θα φανεί αμείλικτη για τους χειριστές.
     Κατανοούμε και συμμεριζόμαστε την αγωνία, την ανησυχία και την απογοήτευση των εταίρων της ναυτικής κοινότητας, γιατί αυτοί πρώτοι ως και κατά το παρελθόν, θα υποστούν τις δυσμενείς επιπτώσεις τέτοιων κινήσεων και αναδιατάξεων που μόνο αποσταθεροποίηση δημιουργούν και περιβάλλον σαθρό και αφιλόξενο για το πλοίο, τον εφοπλιστή και τον ναυτικό.
     Είναι ανάγκη να σταματήσει κάθε αποσταθεροποιητική παρέμβαση στο χώρο της Ελληνικής Εμπορικής Ναυτιλίας πριν οι βλάβες που ήδη έχουν προκληθεί σ' αυτήν, καταστούν μη αναστρέψιμες.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση

Αντιναύαρχος Λ.Σ.(ε.α.) Αλκής Σκιαδάς Επιτ. Αρχηγός Λ.Σ.
Αντιναύαρχος Α.Σ.(ε.α.) Ιωάννης Χρυσανθακόπουλος Επιτ. Αρχηγός Λ.Σ.
Αντιναύαρχος Λ.Σ.(ε.α.) Δημήτριος Ορφανός Επιτ. Αρχηγός Λ.Σ.
Αντιναύαρχος Λ.Σ.(ε.α.) Αριστείδης Παπανδρέου Επιτ. Αρχηγός Λ.Σ.
Αντιναύαρχος Λ.Σ.(ε.α.) Γεώργιος Βασόπουλος Επιτ. Αρχηγός Λ.Σ.
Ανηναύαρχος Λ.Σ.(ε.α,) Νικόλαος Χασιώτης Επιτ. Αρχηγός Λ.Σ.
Αντιναύαρχος Λ.Σ.(ε.α.) Μανώλης Πελοποννήσιος Επιτ. Αρχηγός Λ.Σ.
Αντιναύαρχος Λ.Σ.(ε.α.) Περικλής Ουσατζόπουλος Επιτ. Αρχηγός Λ.Σ.
Αντιναύαρχος Λ.Σ.(ε.α.) Θεοδόσης Παπακωνσταντίνου Επιτ.Αρχηγ Λ.Σ.
Αντιναύαρχος Λ.Σ.(ε.α.) Ανδρέας Συρίγος Επιτ. Αρχηγός Λ.Σ.
Αντιναύαρχος Λ.Σ.(ε.α.) Χρήστος Δελημιχάλης Επιτ. Αρχηγός Λ.Σ.
Αντιναύαρχος Λ.Σ.(ε.α.) Θεόδωρος Γκλεζάκος Επιτ.Άρχηγός Λ.Σ.
Αντιναύαρχος Λ.Σ.(ε.α.) Ηλίας Σιωνίδης Επιτ. Αρχηγός Λ.Σ.
Ναύαρχος Λ.Σ.(ε.α,) Θεόδωρος Ρετζεμπέρης Επιτ. Αρχηγός /\.Σ.

Go to top